Retro
Adil GEYİK - Çağımızdaki iletişim araçlarının yaygın olmasına rağmen insanlar arasindaki iletişimin kopuk olmasına ironik bir yaklaşım.
Köprü
Alpertunga KIRÇİÇEK
VARLIK-I
Ayfer KEÇECİ - Biçimsel döngü durumunun sürekli olarak karşımıza çıkan unsurları arasında, benzerlik, yinelenebilirlik gibi özkaynağı temel alan varlık sorunsalı örnekleri üzerine yoğunlaşan bir tavır göstergesini oluşturmaktadır.
KUŞ
Ayşe ASLIHAN EROĞLU - ESER ÇİFT BAŞLI KARTALIN FARKLI TARZDA İFADE EDİLMESİ. SELÇUKLU DEVLETİNİN SİMGESİ OLARAK GÖRÜLEN DENİZ VE DAĞIN ZİRVESİNDE ÇİFT BAŞLI KARTAL.
Aslında olmayan…
Basri GENÇCELEP - Var gibi gözüken ama olmayanın faydası yok, zararı çoktur.
“YUNUS EMRE 5”
Bilal Han - “Yunus Emre 5” iki ayrı programla çalışılarak üç boyut formu verildikten sonra parça parça 3D yazıcı ile sert plastik malzemeden üç boyutlu olarak çıktıktan sonra birleştirmesi yapılmış son olarak boyama işlemi gerçekleştirilmiştir. Çalışma Yunus Emre’nin şiirlerinden biri olan “İlim İlim Bilmektir” şiirinin bir bölümündeki harfleri irili ufaklı ve hareket kazanması bağlamında harflerin bir kısmı ileride bazıları geride verilerek hareket kazanması sağlanmıştır. Çalışmanın çıkış noktası Yunus Emre ve şiirleridir. Yunus emre şiirlerini modern heykel sanatıyla bütünleştirerek bir kimlik kazandırarak gelecek kuşaklara aktarılması düşünülmüştür.
İnen ve Çıkan Yol Bir ve Aynıdır
Caner Şengünalp -“Herakleitos’a göre kozmik açıdan bakıldığında inen ya da aşağı giden yol (katö), ateşin sırasıyla hava, su ve toprağa dönüşmesidir. Yukarı giden yol (anö) ise toprağın suya ve havaya dönüşmesidir. Bu iki yolun birlikte işlemesi, kozmik düzen içindeki oluş ve bozuluş süreçlerinin ortaya çıkmasına neden olur. Bir yandan nesneler bozulur ve ölürken diğer yandan başka nesneler oluşa gelir ve yaşam kazanır. İnen ve çıkan yolun bir ve aynı olması bu iki sürecin kozmik düzende bir bütün oluşturmasından dolayıdır.” Çalışmada bu döngüsel süreç, bozuluşu temsil eden iki negatif küresel yüzeyde gidip gelen, yeni oluşu temsil eden küresel formla anlatılmak istenmiştir. Aynı zamanda insan ile yaşam arasındaki ilişkiyi gösteren, yaşamın verimliliğini ve sürekli olarak yenilenişini simgeleyen efsanesel ve tasarımsal bir ağaç olan yaşam ağacı formuyla da heykelin anlatım gücü desteklenmiştir. Bir taraftan yukarı çıkan yaşam yolu, ağaçtaki yansımanın etkisiyle diğer taraftan aşağı iner…
İsimsiz
Doğukan ÇIRIKKA - Teknolojinin ilerlemesi, toplumsal ve ekonomik gelişme ile birlikte insanlığın bireyselleşmesi ve sonucunda insanların yalnızlığa itilmesi gerçeği ile karşı karşıya kalmaktayız. Bu bireyselleşme ve yalnızlaşma, insanlar üzerinde duygusal bir körlüğe neden olmakta ve bireyin kendisine ve yaşadığı topluma karşı bir yabancılaşma yaratmaktadır.
Fatih Sultan Mehmet Portresi
Eda Yıldırım - Bordürü altın ve tezhip motifleriyle süslemeli olan Fatih Sultan Mehmet Portresi
NAZAR BONCUĞU
Elif TURAN ASLAN - Nazar boncuğu motifi, kültürel, dinsel ve coğrafi sınırları ortadan kaldıran bir simge. Bu açıdan da medeniyetin ilk dönemlerinden bu yana varlığını sürdürüyor, insanların derin ve kalıcı inançlarını yansıtıyor. Anadolu insanı da, içinden geldiği gibi, yaşadığı yörenin, gelenek, görenek ve inançları doğrultusunda, özlem, aşk vb. duygularını dokumalarında motiflere yansıtarak sembol dilini kullanmıştır. Küçük boyutlarda hazırlanan eserimiz Türkiye Cumhuriyeti’ne kem gözlerle bakanlara karşı koruma duygusundan ilham alınarak hazırlanmıştır.
Dilenci
Ergin KAYA - Mermerit Döküm
Balıklar-1
Fatih DAŞDEMİR - Balık betimlemeleri, geçmişten günümüze tesir ederek tarihsel süreçlerde ve farklı dönemlerde Plastik sanatların resim alanında bir imge olarak kullanıla gelmiştir. İmge bağlamında ele alınarak mitolojik inançlar ve çevresel faktörlerce benimsenmiş düşüncelerin, insan doğasındaki iyilikleri ve güzellikleri yansıtan kavramların somutsallaştırılarak simgesel özellikler taşımasına kaynaklık etmiştir. Bu hususta çalışmanın amacı, iyiliğin ve güzelliğin yansımalarını sunmak olmuştur.
"Yol-la"
Fatih KARAKAYA - Tuval üzerine akrilik.
Fatiha Suresi Tezhibi
Feza KELEŞ ŞAHBUDAK - Fatiha Süresi bezemesi tezhip sanatı ile yapılmıştır. Eserin besmele bölümünün iki tarafında yer alan koltuk kısımları ve cetvel dışındaki üçgen paftalar klasik tezhip tekniğinde işlenmiştir. Cetvel dışında kalan alanlar “halkar” tekniği ile bezenmiştir.
INFECTION
FİGEN MEŞELİ - Karantina, pandemi, virüsler...
Genetiği değiştirilmiş ve bozulmuş virüsler sardı dört bir yanı. Çağın 'normal' kavramı artık değişti. Dünyanın sonuna dair bir bilim-kurgu senaryosunda tüm insanlar kurban rolünde. Düşman ise görünmez ve sinsi bir avcı.
15 Temmuz Şehitler Anıt Maket Çalışması
Fuat Kaplan
Gün doğumuna
Gökhan FİDAN
Anadolu Kadını
Gülten GÜLTEPE - Anadolu Kadınını betimleyen çalışma, hem ana olma vasfıyla hem de cephede, aktif bir şekilde olsun varlığını koruyan bir figür olarak anlam kazanabilmektedir.
Çaresizlik
Habib Nursi KILIÇ - Fotoğrafımda yer alan veba maskesi, yarım kalmış, yorulmuş, yitirilmiş, Sağlığı giden kişilerin çaresizlikleri olan insanların, bir medet ile bu maskeyi takanlara ihtiyaç duyması ve yaptığım çalışma ile iki yüzlü insanlardan uzak durup kendimi sakınmak amacıyla yaptığım çalışma farklıyken bu durumunun üstüne dünyayı içeri hapseden yeni bi virüs olan (covid-19) dünyayı etkisi altına alan ve ölümle sonuçlanan bi virüsle karşı karşıyayız ben yaptığım çalışma ile arasında benzerlikler olduğunu düşünüyorum. Virüse yakalananda takıyor, yakalanmayanda maske takıyor. Aralarında yüzyıllarda geçse dünyamızın halen bu tür virüslere karşı çok çaresiz olduğunu görmüş oluyoruz.
Müşterek Mekân
Halil DAŞKESEN - Kentlerde belirli “müşterek mekânlar”, toplumsal etkileşim alanları olarak karşımıza çıkar. Bu mekânlar ortak yaşam alanlarıdır ve toplumsal zorunlulukları beraberinde getirir. Bu zorunluluklar da yeni paylaşma biçimleri ve yaratıcı karşılaşmaları mümkün kılarak, birey için farklı zihinsel ve fiziksel pratikler sunmaktadır. Ancak bu kamusal alanlarda müşterek pratiklerin parçası olabilmek bir kimlik bölünmesi yaratabilir. Paylaşılan mekânın ve müşterek iletişim biçimlerinin keskin sınırları bu bölünmenin temel sebebidir.
İsimsiz
Hüseyin ÖZNÜLÜER
Cankurtaran
İbrahim ARSLAN - Eser, sebep olmadıkları çatışma ve savaşlardan etkilenerek yurtlarını terk etmek zorunda kalan mültecilerin maruz bırakıldıkları kötü şartlara, hatta sığınmak üzere gittikleri bazı ülkelerce öldürülmeleri ya da ölüme terk edilmelerine gönderme yapmaktadır.
Kapı
İbrahim Halil DEMİR
Kapılar bacalar
İlhan KAYA - Çatısız evler ve toprak yapıların bacalarında toplanan sohbet eden insanları betimleyen bir sahne.
Tetris Gibi Kenetlenmek
İzzet ZORLU - 90’larda popüler olan “Tetris” oyununu oluşturan birimlerden yola çıkılarak kompozisyon oluşturulmuştur. Farklı formlardan ve renklerden meydana gelen motiflerin bir bütün olma çabasını anlatan oyun, 15 Temmuz destanında toplumun her kesiminin kenetlenmesini anımsatmaktadır.
Horozlar
Kainat ÖZPOLAT - Tüm canlılar için mücadele belki de en anlamlı kavramdır. Horozların mücadelesini çalıştığım bu eserin kelimelerle tanıtımı olamaz diye düşünüyorum. Bilakis ne yaptığım gayet açık ve izleyici tarafından görülebilir.
milli irade ruhu
Mahmut ERZİNCAN - 15 Temmuz 2016 tarihinde gerçekleştirilmek istenen darbe girişimine karşı, halkın kahramanca duruşu adeta “tek bilek, tek yürek, tek ruh” çerçevesinde gerçekleşmiştir. Bu çalışma, bu ruha ithafen yapılmıştır.
karmaşa
Mariye PINAR - Karmaşanın sanat eserine aktarımı olarak tasarlandı.
Al Sancak
Mehmet BOSTANCI
Vatan
Mehmet GEMALMAZ
Aşık
Mehmet Yücel - Anadolu Kültüründe Aşıklık Geleneğinden yola çıkarak Anadolu insanının yaşam tarzı, giyim, kültür imgelerinin stilize edilerek yansıtılması.
Anadolu’yum Ben
Menduha SATIR KAYSERİLİ - Tarihsel süreç içinde kadın, yeryüzünde iyiliğin hoşgörünün sembolü olmuştur. Geçmişten günümüze her alanında yaşam mücadelesi veren kadın, insanın aklının almayacağı kadar kararlı azimli dimdik durmuş. Anadolu kadını yaşamı zenginleştiren, anlamlı kılan bir güçle toprağa sımsıkı sarılmış yüreğinde umutlarını, düşlerini, hayallerini, anlatan hüzünlü türküler gibi aydınlık yüzüne yansıtmıştır. Anadolu kadını, toprağın kavuran sıcağında, çetin soğuğunda yaşamak zorunda kalmış, çaresizliği sessiz bir çığlığa, yılgınlığı, umuda dönüştürmenin sembolü olmuştur. O bu topraklarda bazen Kibele, bazen Artemis olup bereketi, bazen de Nene Hatun, Şerife Bacı olup vatan uğruna mücadelenin adı olmuştur.
İstirahat
Meral ÖKSÜZ - ‘’İstirahat ‘’ adlı çalışma 15x 24 cm ölçülerindeki metal üzerine kazınarak asit aşındırma tekniğinin uygulanması ile üzerine matbaa mürekkebi sürülerek ve temizlenerek pres yardımıyla basılmış bir çalışmadır. Baskı aşamalarında çizgisel ifade ile birlikte Aguatint ve Mezzotint teknikleri uygulanarak farklı renklerde baskılar yapılmıştır. Bu renkler esere melankolik bir hava katarak rahatlık hissi ile düşüncelere dalıp gitme ifadesi vurgulanmaktadır.
O Gece
Meryem Kaplan - 15 Temmuz gecesiyle ilgili basında çıkan görsellerden oluşturulmuş kolaj.
Rüzgar Yazıtları
M.Emin KAYSERİLİ - Resimlerinde sıklıkla yazılardan yararlanan M.Emin Kayserili, bu resminde de yazıyı bir plastik eleman olarak kullanmıştır. Resmin zeminde oluşturan bilinmez bir derinlik alanı, zaman-nesne ilişkisine yapılan bir göndermenin işaretlerini taşımaktadır. Resimde kullanılan figürlerin belirgin bir temsili içermemesi ile birlikte oluşturulan derinlik alanının nesnel sorgulama beklentisini beraberinde getirişi resimde zıtlıklar oluşturur. Bu zıtlık gözün resmin yüzeyinde sürekli bir nesne arayışının merak ve gerginliğini de sağlar. Bu çalışma Georges Mathieu’nun kaligrafik esrlerini çağrıştırması yönüyle Lirik Soyut anlatımla ilişkilendirilebilir.
GÖÇ SERİSİ
Muhammet Hanifi Zengin
Bizim Sokak
Muhammet İŞÇİ
Gelincikler
Muhammet Lütfi Öztürk - Doğadaki,gelinciklerin evimin içine yansımaları.
Atatürk I
Mustafa BULAT - Mermer ile oluşturulan bu çalışmadaki
Kompozisyon ile Atatürk’ün Anadolu kurtuluş mücadelesinindeki
ruhunun güneş gibi anadoluya doğması enerjik bir biçimleme ve sade bir yalınlıkla anlatılmıştır.
İsimsiz
Nevzat Şimşek
Beraberlik
Nihat Kaplan
GECENİN IŞIĞI
Ömür UÇAR - “15 Temmuz Demokrasi ve Milli Birlik Günü” Ülkemiz’de 2016’dan beri çeşitli programlar ile anılmaktadır. Ülke olarak kendine özgü derin izleri olan Bu Gün, Türk Milletinin ortak paydası haline gelmiş ve kültürümüzün bir parçası olmuştur. Türk Kültüründe, kültür parçalarını yaşamın farklı alanlarında kullanma, işlevsel çıktılar oluşturarak bu yolla geçmişten günümüze aktarılmasını sağlama geleneği vardır.
Bu tasarımda, 15 Temmuz’u unutmamak ve unutturmamak adına kadınlarımızın güzelleşme biçimlerinden biri olan tırnak süslemelerinde Bu Gün’ü geleceğe taşımak amaçlanmıştır. Tasarımda, tipografi tekniğinden yararlanılmıştır. “15 Temmuz” tarihi yapay tırnak plağı üzerine aktarılmış, farklı renk ve özellikteki tırnak cilaları ile renklendirilmiştir. Tasarımlar maket el üzerinde sergilenmiştir. Ayrıca “15 Temmuz 2016” gecesindeki ay görünümü tarihin içerisine stilize edilerek yansıtılmıştır.
Zaman+Mekan 2
Önder YAĞMUR - Çalışmada konu nesnesi olarak kültürel öğeler seçilmiştir. Nesne dikdörtgenler prizması formunda ve üzerinde iki adet metal kulp bulunmaktadır. Çalışma bu biçimiyle nesnenin anlam ve işlevi üzerinde yeniden sorgulama yapması için izleyiciye mesaj vermektedir.
DİRİLİŞ
Ramazan ALTUNDAĞ - Her başlangıcın sonu vardır. Ölüm yeniden diriliştir.
15 TEMMUZ
Ramazan İLGAZ - 15 Temmuz geçesi gerçekleşen darbe girişimine Türk halkının vermiş olduğu destan niteliğindeki direnişini, sanatçının kendi resim tarzında eskizler yaptıktan sonra dijital ortamda yorumlayarak ”15 Temmuz ” çalışmasını meydana getirmiştir.
Damla Formunda (Şemse)
Seda KÜLEKCİ - Damla formunda 1/2 oranında serbest kompozisyonda cay renginde murakka üzerine tasarlanmış şemse tezyinatı, altın ve lacivert zemin üzerine bitkisel, bulut ve rumi motifleri kullanılarak negatif, tezhip ve halkâr tekniğinde bir tasarım yapılarak tezyinat sonlandırılmıştır.
Birlik ve Beraberlik
Selcan Kalın - Sanatçının “Birlik ve Beraberlik” adlı çalışmasında, insanların birbiriyle kenetlenip, bir arada olup birlik ve beraberlik duygusu içerisinde olduğu anlatılmaktadır
Devinim I
Serap BULAT - Bazalt ile oluşturulan bu çalışmadaki
Kompozisyonda devinim-enerji, geometrik
enerjik bir biçimleme ve sade bir yalınlıkla anlatılmıştır.
Mavi arayışlar
TAHSİN BOZDAĞ - Klasik ebruda yeni form arayışları üzerine bir deneme.
Tuğra Besmele
Tuncay GÜNGÖR - Eserde murakka üzerine yapıştırılmış asitsiz kağıt kullanılmıştır. Papatya deseni bu kağıt üzerine çizilmiş ve plaka boya ile renklendirilmiş, sonrasında taş sulu boya kullanılarak ince fırça yardımıyla taraması yapılmıştır.
Göç I
Turgay ALKAN - Ortadoğu’nun soğuk ve yıkıcı ortamından, yurtlarından zorunlu yada daha iyi bir yaşam için başka bir ülkeye göçlerini anlatmaktadır.
Çağ II
Ubeydullah BAYRAK - İnsanın çevresini ve yaşadığı gezegeni kirlettiği bu dönemde verdiği tahribat sonucunda yaşam standartlarında oluşan sorunlar ve durumun kontrolden çıkmasıyla bu kargaşadan kurtulma çabası başlamaktadır. Tükenmişliğin, esaretin ve yenilginin insan hayatını ele geçirmesiyle tahribata yönelik bir mücadele ve direniş oluşmakta ancak tahribat yaşamı bir virüs gibi sarmaktadır. Öyle ki yaşamı savunamadığımız takdirde insan ve doğa arasındaki bu mücadelenin galibi doğa olacağı gözükmektedir. Sizce bir umut var mıdır?
İsimsiz
Uğur UZAR - Eserin çıkış noktası yakın zamanlarda insanoğlunun yaşadığı coğrafya’ya verdiği zararların sonucunda gelişmeye başladı; metal malzemeyi ele aldığım eserde kıyıma uğrayan insan figürü yapılmak amaçlanmıştır.
Göç
Ünal BASTABAN - Kavimlerin ve toplulukların yerinden edilişlerinin veya bilinçli terk edişlerin temsili olan kervanlar her zaman umut ve hüznü bir arada sunar. Çalışmamda da bu hüzün ve umut dolu göçlerin bir yansıması olarak anne ve yavru devenin birbirlerine hüzünlü bakışları günümüzde de yaşanan göçlerin acı neticelerinin bir yansıması olarak betimlenmiştir. Renkler hem develerin bulunduğu çölü hem de sıklıkla göç veren Afrika ve Orta Doğuyu anımsatma amaçlı seçilmiştir.
Kırmızı Rüya
Valide Paşayeva - Eser bir rüyanın etkisi altında yapılmış soyut bir çalışmadır. Arka plandaki kırmızı ışık sanki tüm evreni kaplamış ve her şeyi kendi rengine boyamıştır. Sadece yakında başka renkler görülmektedir.
Kıvılcım
Vildan Şimşek
Paradoks
Yakup Dursun - Hayvan sembolizminden yola çıkarak resmedilen ahtapot,eski ve kilitli bir kapı önünde resmedilmiştir. Kilit imgesi kozmosa açılan kapının varoluşsal gizemlerini sembolize ederken, ahtapot ise sahip olduğu bilişsel özelliklerle kozmos kilidi için bir anahtar görevi üstlenmeye niyetlidir.
Her Düşenin Kanadı Yoktur
Yıldız ÖZER
Şems
Zuhal POLAT - ŞEMS (Güneş) isimli eser; el yapımı murakka kağıdı üzerine, ‘El-Kâsibu Habibullah (Cenab-ı Hakk'ın (C.C.) ma'rifetini ve rızâsını kazanan onun habibidir, sevgili kuludur.)’ Hadis-i Şerifi’nin mealinden ilhamla; Geleneksel Türk Sanatlarında kullanılan motiflerle tasarlanarak, Tezhip Sanatı ile tezyîn edilmiştir.
Sınırlar
Valide Paşayeva - Sınırları hep kesin görmeye alışmışız. Kesin sınırları görüp uymak kolaydır. Oysa ki, hayatta net göremediğimiz, ama yaşamımızı etkileyen çok sayıda sınırlar vardır. Asıl zor olan onlara uymaktır.