Save the planet
Bu çalışma, gezegenimizi korumak için bir çağrıdır. Tipografi, güçlü bir görsel araç olarak kullanılmıştır ve kelimeler, dünyanın güzelliğini ve hassasiyetini yansıtan dünya illüstrasyonuyla birleştirilmiştir.
Derinden Gelen
Derinden Gelen
Sonbahar
Beyza Tapan
GÖK KOÇ
Manas Destanı’ndaki koyun / koç kültüne ilişkin önemli hususlardan biri Manas doğarken sarı alın saçlı gök koyunun sarı koç doğurmasıdır. Manas doğarken sarı alın saçlı gök koyun da sarı başlı koç doğurmaktadır. Bilindiği gibi Türk destanlarında ana kahraman doğduğu gün onun en yakın hayvanı, yani atı doğmaktadır. Örneğin: Manas Destanı’nın ana kahramanı olan Manas ile onun atı Akkula aynı gün dünyaya gelmiştir. Demek ki Manas ile aynı gün doğan koç, Manasla özdeşleştirilmektedir. Bir başka deyişle Manas koça benzetilmiştir. Başında Manas bulunan Altay Türklerinin Türkistanı Çinlilerden boşaltma seferi sırasında geçen bu metinde Çüy’ün valisi olan Çinli padişah Akunbeşim, askerlerine rüyasını anlatmaktadır. O, rüyasında onun tahtını yuvarlak boynuzlu gök koçun tahrip edip yıktığını anlatmaktadır. Bu yuvarlak boynuzlu gök koç da Manastır. Demek ki destanda Manas gök koça benzetilmiştir. Manas Destanı’ndaki Manas’ın benzetildiği, onun bir simgesi olarak yer alan gök koç aynı değeri taşımaktadır. Bir başka deyişle, Manasın yüceliğini, ona devleti idare etme yetkisi Tanrı tarafından verildiğini yansıtmaktadır.
Umut
Oyalarla resim düzenlemesi.
Eğitime Dokunan Eller
Eser, bir öğretmenin sevgi ve bilgiyle öğrencilerinin hayatlarına dokunuşunu simgeliyor. Yağlı boya tekniğiyle yapılan bu çalışma eğitimin bir umut ışığı olarak insan hayatını nasıl aydınlattığı anlatılıyor. Ezgi Merve Ertan
Balıklar-61
İmgelerin evrimi perspektifinde “Balık” figürü, zaman içinde insanların temel ihtiyaç ve besin kaynağı olmaktan öteye geçerek süsleme ve tasvirde kullanılan bir sembol haline gelmiştir. Toplumların kültürel çeşitliliklerine bağlı olarak, mitolojik, sembolik ve dini inançlara dayalı olarak çeşitli anlamlar yüklenmiş ve birçok sanat disiplininde kullanılmıştır. Bu nedenle, tarihsel süreçlerde toplumların inançları ve ritüelleri balık figürü üzerinden tasvir edilmiştir.
Fatih_Dasdemir_Baliklar_61_Tuval_Uzerine_Akrilik_Boya_2024_50x50_cm
ASLAN CEMAL’im
Sanatı tanımamı sağlayan ilk hocam, Akademisyen Ressam Merhum Cemal ASLAN nın anısına Dışavurumcu üslupta yaptığım soyutlama bir portre. Siyah üzerine kontrast renk armonileri ve hareketli lekelerle devinimi yüksek biçim ve renk ilişkilerinin betimlendiği bir çalışmam.
Fatih_Karakaya_Aslan_Cemal’im_Siyah_Mukavva_Ustune_Kuru_Pastel_2024_25x35_cm
İsimsiz
Suluboya. İbrahim ÖĞÜTÇÜ
Öğretmen-im
Dijital – Fotoğraf
Yılı : 2010
Mahmut ERZİNCAN
Cilt
Eser 14,5*21 cm (A5 Boyutlu) ölçülerinde deri cilt çalışmasıdır. Vaketa ve suni derilerden aplike tekniğiyle yapılmıştır. Eserde vaketa deriye yapılmış rölyef çalışması da vardır. Çalışmanın ön kapak ve arka kapak deri malzemeden yapılmış olup çizgisiz defter şeklindedir. Eserde aplik çalışma için dikiş ve zımbalama teknikleri kullanılmıştır. Melahat TELERİ
Okumalar
Dışavurumcu bir yaklaşımla ele bu alınan eserde modern yaşamdan bir kesit sunulmaktadır. Kontrast renklerle saf doğa ve ona hakim olmaya çalışan insanın mücadelesi yansıtılmaktadır. Günümüz çağdaş figüratif anlayışıyla özdeşleşen bu anlatım dili özgün fırça vuruşları ve renk armonisiyle doğru bir ilişki içinde sunulmuştur.
Menduha_Satir_Kayserili_Okumalar_Tuval_Uzerine_Yagliboya_130x150_cm_2018
Akşamın Doğusu
: Lirik bir anlayışla ele alınan konuda şairin dediği gibi ‘’Gitmesek te, görmesek te adını bilmediğimiz Anadolu’nun bir köyü anlatılmaktadır. Dışarıdan bakıldığında sessizlik ve ıssızlık duygusu veren bu görüntü içinde sıcacık ve derin bir yaşam hissi çağrıştırmaktadır. Bu çalışma Suluboya tekniğinin duygusal anlatımlara daha fazla olanak tanıyan gücünü ortaya koymaktadır. Gökyüzün ve karla kaplı dağların ıssızlık çağrışımı evlerde kullanılan sıcak renklerle kontrastlıkla oluşturmuş, adeta ölüm ve yaşam arasındaki zıtlığa örneklik teşkil etmektedir.
Muhammet_Emin_Kayserili_Aksamin_Dogusu_Suluboya_41x55_cm_2020
ARKAİK İMGE
Eser atık metal parçalarının perçinle birleştirilmesi ile yapılmıştır.
Muhammet_Hanifi_Zengin_Arkaik_İmge_Metal_120x120x200_cm_2020
Anadolu III,
“Anadolu III”, Hazır Malz.+Paslanmaz Çelik, 25x30x30 cm, 2021
Anadolu kültürünün kaynaklarına inmiş olan bu “Anadolu III” adlı çalışma, binlerce yıllık Anadolu kültür değerlerinden sağlanan zengin özleri birleştirip yeni bir öz, yeni bir plastik kimlik yaratılmış ve bu yeni özün, yeni kimliğin özellikleri çağdaş heykel sanatı diliyle kompoze edilmiştir.
Mustafa_Bulat_Anadolu_III_Hazir_Malzeme_Paslanmaz_Celik_ 25x30x30_cm_ 2021
Ormanın İyesi
Doğada var olan mitolojik karakterlerin yeniden tasarlanması...
Önder Yağmur
İki boyutlu düzlemde üç boyutlu biçim araştırmaları gerçekleştirilmektedir.
Önder_Yagmur_Isimsiz_Dijital_Baski_20x15cm_2022
Zamanın İzleri
Zamanın izleri, modern mimarinin yalın hatlarını ve çağdaş sanatın deneysel yaklaşımını bir araya getirerek oluşturulan bir çalışmadır. Çalışma zamanın akışını sorgular bir tarzda meydana getirilmiştir.
Mâîl Tâlîk Kîtâ
Eserin ortasında iki adet şiir is mürekkebi ile yazılmış Mâîl Tâlîk Kîtâ bulunmaktadır. Yazının muska şeklinde köşelerde ki boşluklarına klasik tezhip tekniğinde bir bezeme yapılmıştır. Yazı ve bezemeli alanları sınırlayan kuzulara bordo renkte negatif teknikte bitkisel motiflerden bir bezeme uygulanmıştır. Bu alanın etrafına hatayî, penç ve dilimli yapraklardan altın kullanılarak halkâr tekniğinde bir bezeme yapılarak desen sonlandırılmıştır. Seda KÜLEKCİ
Bir Yerde Bir An- III,
Serap Bulat, Bir Yerde Bir An- III, 50x50x15 cm, Ahşap+Kompozit, 2022
Bir hacim sanatı olan heykel çevresinde gördüğü dünyayı, dünyadaki nesnellik ile anlatmaya çalışır. Mekân içinde üç boyutlu estetik biçimler yaratmayı amaçlar. Değişik açılardan bakıldığında farklı görünümler verir. Bir Yerde Bir An- III isimli çalışmada, mekân-biçim ve form sanatsal kaygılar ile bir araya getirilmiştir. Ayrıca biçimlerde ışık gölgenin dengeli dağılımı, yapılan çalışmanın bulunduğu mekânla kaynaşmasını kolaylaştırmıştır. Figüratif ve soyut olan formlar arasında bütünlüğün sağlanması, kompozisyonda öne çıkar. Kompozisyonda, yüzey dokularının, biçim ve boyutların uyumlu olması çalışmayı etkili kılar.
Serap_Bulat_Bir_Yerde_Bir_An_III__Ahsap_Kompozit_50x50x15_cm_ 2022
İsimsiz
Tuba Karaahmetoğlu
Nokta
UFUK ÇETİNKAYA
Bu Bir Masal Değildir
Toplum tarafından genellikle masum olarak nitelendirilen masallar, alt benliğinde
çocuklara anlatılarak insanların yaşayış biçimlerini değiştirmeyi amaçlayan, bilinçaltı iletiler yayabilen ve mesaj
verme araçlarına dönüşebilen olgulardır. Bu masal ergen bir kızın hayata atılmadan önceki hikâyesidir. Peki bu
masalda tek suçlu kurt mudur?
Tuval üzerine karışık teknik
Yasemin Koja Şengünalp
Kozmogoni
Sanatçı esrinde donemler arası kaosu renklerle betimleyerek izleyiciye sunmuştur. Gökhan TAŞ