Başlangıç
Abdulkadir ÖZNÜLÜER -
Eser tual üzerine karışık teknik ile yapılmıştır. Bilindiği üzere ready made kullanımı güncel sanat formlarında sıklıkla kullanılmaktadır. Buradan yola çıkarak Rady Made, bu eserde günlük hayatta öncelikle boyacıların kullandığı ve bizlerinde sık sık başvurduğu büyük ebatlarda bir rulo ile gerçekleştirilmiştir.
Hayattaki her başlangıç aynı zamanda ortaya çıkan ilk devinimi de (Yürümeye başlayan bebeğin ilk adımı gibi) simgeler. Bir ressamın esere vurduğu ilk fırça gibi bir boyacının duvara sürdüğü ilk rulo darbesi aynı ilklerin birer örneğidir. Rulonun duvarla buluştuğunda bıraktığı ilk boya lekesi de ilk devinimin yüzeyde bıraktığı ilk etkidir. Aynı zamanda kendinden sonra gelecek bütün vücut hareketlerinin de başlangıcıdır. Bu nedenle de esere Başlangıç adı uygun görülmüştür.
YOLCULUK
Adil Geyik -
Gençlerin hayat yolculuğunda ülkeleri ve kendileri için açacakları birçok kapının ifadesi olarak düşünülmüş bir eserdir
Anıt
Ahmet HARMANCİ -
Anıtsal olana duyduğu ulaşma arzusuyla yoğrulmuş insan benliğinde, duygularını tatmin edeceği, yüce bir sonsuzluğu çağlar boyunca aramış ve bu konuda kendini renk, biçim ve şekillerle ifade etmeye çalışmıştır. Tüm bu soluksuz devam eden arayışın ardında, yıkılan ve yok olan tüm dünyasal işaretlerden geriye, yeryüzü ve gökyüzünün sonsuz boşluğunda hissedilen anıtsallık kalmıştır.
Varlık
Ayfer Keçeci -
Biçimsel döngü durumunun sürekli olarak karşımıza çıkan unsurları arasında, benzerlik, yinelenebilirlik gibi özkaynağı temel alan varlık sorunsalı örnekleri üzerine yoğunlaşan bir tavır göstergesini oluşturmaktadır.
Zahriye
Ayşe Haşıloğlu -
“Arkalık, sırtlık “ mânâsına gelen zahriye, yazma kitaplarda esas metnin başladığı ilk sayfanın arkasındaki –yâni bir öncesindeki- sayfa için kullanılır. Eserde süsleme Fatih Dönemi üslubu ile yapılmıştır.
geçmiş-gelecek
Basri GENÇCELEP - Aynı noktadan, farklı zaman aralıklarında çekilen görsellerin bir araya getirilmesi ile oluşturulan bu eser, geçmiş ile gelecek arasındaki döngüyü irdelemektedir.
Dağılma
Betül Elibol - : Kanvas bez üzerine akrilik boya ile kumaş boyama tablo. Üzüm tanelerinin dağılmadan toplu olarak duruşu “dağıl-ma” olarak algılanarak esere ismini vermiştir.
Nesih Hat Levhası
Betül YILDIZ - Aharlı kağıt üzerine is mürekkebi kullanılarak nesih hat ile İhlas, Felak ve Nas sureleri yazılmıştır. Altın ve tezhib boyaları kullanılarak Halkar tekniği ile tezhib süslemesi yapılmıştır.
YUNUS EMRE 4
Bilal HAN - “Yunus Emre 4” iki ayrı programla çalışılarak üç boyut formu verildikten sonra parça parça 3D yazıcı ile sert plastik malzemeden üç boyutlu olarak çıktıktan sonra birleştirmesi yapılmış son olarak boyama işlemi gerçekleştirilmiştir. Çalışma Yunus Emre’nin şiirlerinden biri olan “Yusuf’u kaybettim Kenan ilinde” şiirini yunus isminin baş harflerinin içine irili ufaklı ve hareket kazanması bağlamında harflerin bir kısmı ileride bazıları geride verilerek hareket kazanması sağlanmıştır. Çalışmanın çıkış noktası Yunus Emre ve şiirleridir. Yunus emre şiirlerini modern heykel sanatıyla bütünleştirerek bir kimlik kazandırarak gelecek kuşaklara aktarılmasıdır.
Halı Tasarımı
Bilal KÖSEN - Stilize edilmiş geleneksel türk motifleri su motif’te su anlatılmış içindeki Zeminde pençler topluluğu simgeliyor.
Education
Buse Memiş - Benim için eğitim vermek aslında kendime ne yaptığımı sormak anlamına geliyor.
Şukufe
Bükra ÖZYAPAR - Şukufe, minyatür ve tezhip tekniklerin kullanıldığı bir çalışma.
İzler
Büşra BAYKAN - İzler kalır, izler kalırsın.
Ego Sum Qui Sum / Ben Ben’im
Caner Şengünalp - Tevrat, "Mısır’dan Çıkış" 3/14 : "Ve Tanrı Musa’ya dedi: ben, ben olanım; ve dedi: İsrailoğullarına böyle diyeceksin: beni size ben(im) gönderdi". Tur-u Sina’da Tanrı vahyine muhatap olan Musa sorar, der ki: adın ne? cevap şudur: “soranlara deki: beni, ‘ben olan ben’ gönderdi”.
“Beni, ben olan, ben gönderdi”, burada birkaç tane ben vardır. Ben’i “bendeki ben” gönderdi. Bu çok ilginç bir önermedir. İnsan varlığının bütün var olanların diğer benlerden ayrılan bir ben olarak değil, kendi beni olarak algılanması. Mutlak soyutlama, buna batıda , mutlak hiçlik, mutlak bir şeysizlik gibi bir terimle karşılıyorlar ki, İslam kültürü içinde de “la ilâhe illallah”tır. Son soyutlamayı yaptığımızda, geriye ne kalır? Soyutlamayı yapan kalır, ama soyut olarak kalır. İşte “ben olan ben” budur. Ünlü Alman düşünür Johann Gottlieb Fichte’ye göre merkezde ben vardır. Orada Tanrı ya da başka bir nesne ya da doğa değil, “ben” vardır. “Ben” potadır. Bu tasavvufa çok yakın bir görüştür. “Ben” bir potadır, bir ateştir. Bütün diğer her şey o potadır, bir ateştir. Bütün diğer her şey o potada erir ve kendileşir. Ben bütünleyici faktördür, bütün çevredeki olay ve olguların birliğe getirilmesini ancak “ben” yapar. “Ben” olmaksızın birlik olamaz. Bu durumda ortak bir ben kavramını kullanılıyor. Yani kişileşme dediğimiz, ‘mine’ olacak olan, o ben’in, o potanın, o ortak ben’in eylemleri ile kendine dönüştürmeleri sonucu ortaya çıkan, kendini inşaa eden kendini üreten bir varlık olarak ben. Fichte, soyutlama ile “ben”e varıyor, ama onda bir enerjia buluyor. Orada bir yokluk, bir hiçlik bulmuyor. Bir energia, bir ateş var diyor. Ben’de bir ateş var. Hani Tur-u Sina’da da bir ateş vardı ya! o simgeden hareketle bir karşılaştırma yapılabilir. Rab orada “ben olan ben” diyordu, ama bir de ateş vardı. Musa ateşten almıştı bu mesajı. Bu ateş, her şeyi kendine dönüştürerek, kendisini yapandır. Böyle bir ben…
Kompozisyon 1
Cansu MUTLU - Manzara resmi tonsal eğilimine uygunluk göstermek ve atmosfer etkisini güçlendirmek. Güçlü lokal renkler yerine daha çok yeşilimsi, grimsi ve kahverenginin birbirine yakın tonları ile çalışma ve az yoğunluklu “valeur”lerin hassas zıtlıklarını içeren monokrom armonileri tercih etmem gözde ve zihinde derin düşünceler hissi veriyor. Fakat, dokusal farklılığa verdiğim önemi de kaybetmemem gözler önünde. Çiçek natürmortlarının üretilmesi ve yaygınlaşması, bahçe işlerine artan ilginin genişlemesi ve egzotik çiçeklerin yetiştirilmesi ile ve dolayısıyla botanik biliminin gelişmesiyle bağlantılıdır. Ancak bir başka açıdan baktığımızda bu çiçeklerin resmedilmelerindeki önemli bir etken, hemen solabilen ve kısacık bir ömre sahip güzelliklerini, yüzeysel de olsa bakileştirmek. Çiçeklerin gerek renk gerek desen yönünden taşıdıkları estetik güzellik onların bizzat resmedilmelerine neden olur. Bununla birlikte nesnelere çeşitli sembolik anlamlar yükleyen insanoğlu, çiçeklere de onların kısacık ömürleri nedeniyle, dünyadaki tüm yaratıkların faniliğini gösteren bir ahlaki metafor olarak bakmıştır. Bu bağlamda çiçek resmi bir estetik hatıra işlevi görür.
Çaresizlik
Cemil VURAL -
La Havle
CEMİLE DİDEM ÖZIŞIK - Bir özgün Baskı tekniği olan Mono Baskı yöntemi ile
Kağıt üzerine su bazlı gravür boyası kullanılarak gerçekletirilmiştir. Geleneksel hat yazısı plastik bir dil olarak esas alınıp yeniden sorgulanarak kompoze edilmiştir.
Everywhere
Deryanur Can - Virüs dünyasında popülarite…
Tarihte çok can yakan fakat şimdide sönükleşen; veba, suçiçeği, kolera, tifüs, İspanyol Gribi, Asya Gribi, HIV gibi güruhun yanında yıldızı parlayan COVID19
(İSİMSİZ)
Doğukan ÇIRIKKA - Teknolojinin ilerlemesi, toplumsal ve ekonomik gelişme ile birlikte insanlığın bireyselleşmesi ve sonucunda insanların yalnızlığa itilmesi gerçeği ile karşı karşıya kalmaktayız. Bu bireyselleşme ve yalnızlaşma, insanlar üzerinde duygusal bir körlüğe neden olmakta ve bireyin kendisine ve yaşadığı topluma karşı bir yabancılaşma yaratmaktadır.
Nasrettin Hoca
Eda Kantar -
Altın halkar beyzi şemse
Eda Yıldırım -
Koruma
Elanur KÜLLEBİ - Bilişim teknolojisi ve güncel insanın maruz kaldığı olumsuz etmenler birçok zihinsel bunalımları beraberinde getirir. Koruma/korunma kaygılarıyla güncel bir teknik olan epoksi ile kendimce korunma sağlamaya çalıştım.
Mail kıt’a
Elanur Saygın - Mail kıt’a (eğimli yazılmış dörtlük demektir. Ayet yazılabildiniz gibi güzel sözlerin yazıldığıda görülmüştür. Bu eserde felak-nas sureleri yazılı olup tezhiplenmiştir. 22 ayar altın ile bezenmiş, boya olarak plaka boya kullanılmıştır. Murakkası muhallebi ile el yapımıdır. Tasarım naçizane şahsıma aittir.)
TOPRAK
ELİF TURAN ASLAN - Karakalem tekniği kullanılarak,renkli bir fotoğrafa bakılarak yapılmıştır. Eser topraktan geldik ve toprağa gideceğimizin bir yansımasıdır. Emeğin,çilenin,özlemin, hüznün, sevgi ve şefkatin ifadesidir.
Halı Tasarımı
Emine KIYICI - Geometrik motiflerle oluşan kompozisyon zeminde bulunan damalarla süsleniyor.
Şükufe
Emrah Tanünver - Şükufe anlamı farsça çiçek demek. Çiçek minyatürleri, demet, buket, vazolu, vazosuz çiçekler, tek çiçekler şeklinde yapılmıştır. XVIII-XIX. yüzyılların Türk süsleme biçimidir. Ali Üsküdârî ve Abdullah-ı Buhârî gibi önemli üstadların eserleridirler.
Karma Karışık
Emrullah Efe -
Mülteci (Refugee)
Ergin KAYA - Günümüz dünyasında varolan yıkım ve göçe zorlanan insanların yaşamlarındaki güçlüklere dikkat çekeme ve yıkımlara sebep olanlara eleştiri mahiyetinde yapılan bir çalışmadır.
Zili Halı Tasarımı
Erhan Bakbak - Zilli üç iplik sistemine dayanilarak yapılan yüz ve tersi ayrı olan dokumalardır halk arasinda silli olarak da geçer. Düz zili, Damalı zilli, Seyrek zilli, Çapraz zilli, Kontorlu zilli gibi çeşitleri vardır. Heybe, yastık, çuval, torba, yer yaygisi ve duvara asılmak için dokunur. 53×83 boyutundadır.Bu çalışmanın asıl amacı geçmişimizi bugüne, bugünümüzü yarına taşımak ecdadımızın bize vaddettiği bu paha biçilmez eseri kültürümüzde değil. Bütün dünyaya yayıp en güzel şekilde devamlılığını sağlamaktır.
Mihenk
Erhan Karadağ - Eser tarihi ulusal yapı niteliğinde Selçuklu varlığının çeşitli yönlerle ebedileşmesinin, modern ve klasik öğelerin birleşmesiyle fiziki mevcudiyet çabasının anlatımı şeklindedir
’Çark’
Esra Taşar -
“Comminication Fault”
Fadıma Eren - Eren, bu projesiyle 21. yüzyıla şekil veren, insanın hayatını kolaylaştıran ve insanı evrimleştirme sürecine sokan teknoloji ürünü elektronik devrelerden ilham alarak, paralel anlamıyla aslında günümüz insan ilişkilerini elektronik iletilerle sorgulayan/sorgulatan bir yapıt ortaya koymuştur.
Balıklar-3
Fatih DAŞDEMİR - Balık betimlemeleri, geçmişten günümüze tesir ederek tarihsel süreçlerde ve farklı dönemlerde Plastik sanatların resim alanında bir imge olarak kullanıla gelmiştir. İmge bağlamında ele alınarak mitolojik inançlar ve çevresel faktörlerce benimsenmiş düşüncelerin, insan doğasındaki iyilikleri ve güzellikleri yansıtan kavramların somutsallaştırılarak simgesel özellikler taşımasına kaynaklık etmiştir. Bu hususta çalışmanın gayesi, iyiliğin ve güzelliğin yansımalarını sunmak olmuştur.
Doğa 2
Alper Tunga KIRÇİÇEK - Doğa, her çağda sanatın biçimsel arayışlarına kaynaklık etmiştir. Henry Moore'un da dediği gibi; "Doğa gözlenmesi sanatçının biçim bilgisini geliştirir, sanatçıyı yeni tutarak yalnız kuramlarla çalışmaktan alıkoyar, esinlenme gücünü besler.
Burada doğa formları sanatçı için yalnızca bir yol gösterici durumundadır. Temel olan doğal nesneler, sanatçının kendi kişiliği ile kaynaşır ve onun tarafından yorumlanarak asıl biçiminine insan etkileri olarak farklı nesneleri birleştirerek çalışmayı ortaya çıkarır.
Sanatçı, sanat ürününe ulaşma sürecini yaşarken, doğa da ona, biçim arayışlarına yanıt vermede, uygun biçimleri elde etmede kılavuzluk etmiş olur.
Çalışmanın tam anlamıyla ortaya çıkışı doğa üzerinde insanın doğayla olan bağı, doğanın formunu ve güzelliğinin üstünde uygulandığı yaptırımları gösterebilmek için kullanılan doğa kütlesinin içinde bulunduğubir eser yansıtmaktadır.
anadolu
Fatih GÜR - Anadolu Tarihinin Kapılar Üzerinden Değerlendirilerek ifade edilmesi
"Su-fi"
Fatih KARAKAYA - Bu çalışmada mevlevilerin(semazenlerin) semahlarındaki trans hallerinin yani manevi yolculuklarının görsel Dışavurumunu brtimlrmeye çalıştım.
Bağlanma !
Fatih TAŞCI - ‘’Bağlanma’’ isimli seride, günümüzde sık sık meydana gelen ve korkunç bir şekilde hayatını kaybetmiş kadın cinayetlerine atfen ve sembolik bir tepki olarak seriyi oluşturmayı amaçladım. Toplumumuzda en çok sorun olan kadına şiddet kavramını, fiziksel şiddetin yanı sıra psikolojik şiddeti de ana tema olarak ele alıp, birçok kadının ilk psikolojik şiddete maruz kaldığını ve bu şiddetin hemen bir sonraki evresinin fiziksel şiddet olduğunu dile getirmek ve tepki göstermek istedim.
Kalem Kılıçtan Keskindir
Fatma YILDIZ - ’’Kalem Kılıçtan keskindir’’ Atasözü ile yapmış olduğum poster.
bizi ne birleştirir adlı afiş tasarımı
Fatma Nur KAPLAN - bizi ne birleştirir konusu ele alınmıştır.
İyileştirme
Ferah Sincaroğlu -
Zümrüdüanka
Feyza AKÇELİK - Renkli ve süslü olmasıyla dikkat çeken Zümrüdüanka kuşu Simurg ismiyle de bilinmektedir. Güçlü ve ulaşılmaz görüntüsüyle ihtişamı bize anlatmaktadır.
Ejderha
Feza Keleş Şahbudak - 16.yy sazyolu üslubunda sır altı tekniği ile yapılmıştır. Eser genel olarak mavi beyaz rengin hakimiyetindedir. Sadece kullanılan hayvan motifleri ayrı bir renktedir.
KAYBOLMAK
FİGEN MEŞELİ - Melankoli içerisinde insanın kendini kaybetmesi, giderek boşluğa sürüklenişi, kendi içerisindeki girdapta kayboluşunun ancak diğer taraftan bu kayboluş esnasında aydınlanışının ve dolayısı ile girdabın ters yönünde kendini buluşunun temsili. Siyah, girdabın dibine doğru yönlenen melankoliyi ve kayboluşu imgelerken, beyaz ise ters yönlü aydınlanmanın temsili niteliğindedir.
2019 "Prof. Dr. Fuat SEZGİN'İ Anma"
Fuat KAPLAN - Vefatı sonrası Cumhurbaşkanlığı tarafından 2019 Prof. Dr. Fuat
SEZGİN YILI olarak ilan edilmesi hasebiyle Hoca'nın anısını
yaşatma anlamında yapılmış büst çalışmasıdır.
I love you turkey
Fulya Öksüzoğlu - Bu eserimde Türk kültürü, Türkiye hakkında düşüncelerimi ifade etmek istedim.
Kuşlu çini karo
Funda KOÇER - Bitkisel ve hayvansal motiflerin kullanıldığı çini karo; sıraltı tekniği ile dikdörtgen karo yüzey üzerine uygulanmıştır.
“Çiçek Buketi”
Gamze Görgünay - Porselen bir diğer adıyla “Beyaz Altın” çoğu zaman bir tuval olarak düşünülmüş, natüralist ve botanik resme arka plan oluşturmuştur. Yüzyıllardan beri Saray Sanatı olarak yaşatılan bu gelenek bir prestij sembolüdür. Çiçek buketinden oluşturulmuş bu çalışma Meissen Klasik Üslubun örneklerindendir.
Mavili düşler
Gökhan FİDAN - Ön tarafa gölgesi düşen ormanın başlangıcı, önde su birikintisi.
Kadının Rengi
Gökhan TAŞ - Kadının dünya üzerindeki yeri ve önemini anlatırken ruh hali ve tüm yaşantısını estetiği ve rengiyle sanata dökmek.
Zili Halı Tasarımı
Gülbaran Ayyıldız - Zilli üç iplik sistemine dayanilarak yapılan yüz ve tersi ayrı olan dokumalardır halk arasinda silli olarak da geçer. Düz zili, Damalı zilli, Seyrek zilli, Çapraz zilli, Kontorlu zilli gibi çeşitleri vardır. Heybe, yastık, çuval, torba, yer yaygisi ve duvara asılmak için dokunur. 53×83 boyutundadır.Bu çalışmanın asıl amacı geçmişimizi bugüne, bugünümüzü yarına taşımak ecdadımızın bize vaddettiği bu paha biçilmez eseri kültürümüzde değil. Bütün dünyaya yayıp en güzel şekilde devamlılığını sağlamaktır.
Sınırsız Etkileşim
Gülçe ÇINAR - Bilgi ve duygu arasındaki ilişki, insanlık tarihi boyunca çatışmalı ve ikircikli bir durum olmuştur. Ancak bu sonsuz etkileşim büyük bir tezatlık yarattığı kadar insan yaşamının anlamanı oluşturan şeydir. İki ayrı zıt kutup olsa da bilgi ve duygu her zaman bir noktada birleşirler.
gök böri
GÜLTEN GÜLTEPE - Eski Türk İnanç sisteminde yol gösterici ve göğü temsil eden kutsal bir figür- aynı zamanda Türk sanat ve kültür tarihinde önemli mitolojik bir kahramandır.
“Kendilik Göçü”
Halil Daşkesen - “...Derinlere in, en eski bilinç âlemlerine dal, ilkel duygulara, arkaik fantezilere ulaş; ilk bellek katmanlarına dön, işte o zaman, ancak ve ancak o zaman nevrozu tamamen kökünden söküp atabilir, analitik tedaviyi gerçekleştirebilirsin.”
Irvin D. Yalom, Divan
Bugünün öznesinin ilkel bir bilince ulaşma kaygısı, onu beden ve bilinç açısından mekânsal bir arayışa itmektedir. Bu bağlamda özne, sürekli bir kültürsüzleşme sürecine ve kimlik aşınmasına maruz kalarak, bellek yitimine neden olan ya da kültürel ve bedensel pratikleri kısıtlayan mekânların esiri olmaktadır. Bu sığ ve bulanık mekânlarda, ilkel bedenin ve bilincin anılara dair arayışı, bir kendilik göçü yaratmaktadır. Başka bir bedende başka bir bilinç edinerek, bellek oyuklarında bir çağrışım arayışıdır bu. Böylece belleğe sahip bir taş, onu bilen öznenin ruhuyla bütünleşir ve ortak bir bellek oluşur. Bu, bir kendilik göçü ve ruhun yeni bir bedenle birleşme ritüelidir. Taş artık ruhun ve belleğin bütünleştiği, ilkel bir bedene dönüşmüştür.
Geleceğin Buda’sı
Hasan Urtekin -
Ötekileşmeye karşı bir duruş
Hatice Karaca - Geçmişten günümüze gelinceye değin –hatta gelecekte bile- aynı kurgu içinde sayısız kadın temsillerinin olduğunu vurgulamak üzere geliştirilmiştir. Bu kompozisyonda, post empresyonist Fransız sanatçı Paul Gaugain’in doğanın bozulmamış çocukları olarak ilkellikleriyle resimlerine konu edindiği Tahitili kadınları arkasına almış, 19. Yy. Fransa’sına özgü modern giyimiyle ‘yeni bir kadın figürü’yeni bir mitosun yolunu açmak üzere konumlanmıştır.
Cinsiyet Eşitsizliği
Heliz Kara - Kadın ve erkek toplumu, temsili olarak oluşturulmuş bu eser, kadın haklarının toplum üzerinde etkisinin nadir olması, erkeklerin üst seviyede görülmesini anlatmıştır. Çizginin alt kısmı kadın ve üst kısmı erkek toplumu olarak ele alınmış bir eserdir.
YABANCILAŞMA
HİLAL BEKÇİ - Çalışmada bireyin kendine yabancılaşma ve kendisini ödüllendirici gerçek doyum sağlayıcı etkinlikler bulmakta yetersiz kaldığını vurgulamaktadır. Siyah renk bireyin dış dünyasında yaşadığı sıkıntıları dışa vurmasını anlatmaktadır.iç formunda ise kolajlama tekniğiyle yapılan gazete kağıtları bireyin aslında mutlu olduğunu ve kendisiyle çelişmesini anlatmaktadır yani bireyin dışındadır , özsel varlığa ait değildir. Onun için kendini olumlamaz inkar eder; mutlu değil mutsuzdur. Fiziksel ve zihni enerjisini serbestçe geliştirmez bedenini harcar ve zihnini yok eder. Yapay arzularını doyuran ama doyurduğu oranda doyumdan uzaklaştıran nesnelerin kölesi olduğunu vurgulamaktadır heykel kolajlama yapılarak hafileştirilmiştir popart sanatından etkilenerek yapılmıştır.
Hilal (Şemse)
Hüseyin ELİTOK - Krem renginde murakka üzerine merkezde dünya ve güneş resmedilmiş, etrafını saran hilal, halkâr tekniğinde hançer yapraklarla oluşturulmuştur. Altın ve renkli cetvellerden sonra klasik üslupta rumi ve bitkisel motiflerden oluşan ince tezhip yapılmıştır. Yine boşluk doldurmak için Rumili tığlar yapılmış ve şemse çalışması meydana getirilmiştir.
“Mesafe”
İbrahim ARSLAN - Sanat eseri daima bir şeyler anlatmak zorunda mıdır, yoksa zaman zaman sormakla mı amacına ulaşır? İzlediğiniz bu yapıt; güncele dair, anlatmaktan ziyade sormayı tercih etmektedir.
Acaba mesafe Sosyal mi olmalıdır yoksa mental mi?
Clint
İbrahim Halil DEMİR - Çalışmalarımda gündelik hayatımızda yaşadığımız durumları olayları ve anları bir fotoğraf makinesinin fotoğraf çekmesi gibi belleğe alıp digital ortama, tuvale veya kağıda vb… aktarmakta ve renklerde de yine aynı üslup ile doğal bir gerçekçilik ile kendi renk anlayışım ile resimlerimi yapmaktayım.
İsimsiz
İlhan Kaya - Anne, çocuk, sevgi
Halıda Mimari Esintiler
İzzet ZORLU - 50x70 cm ebatlarında hereke kağıt üzerine tasarım yapıldıktan sonra dijital ortama aktarılmış ve renklendirilmiştir. Bu çalışmada Anadolu Selçuklu ve Osmanlı dönemi mimari eserlerinde mevcut olan geometrik motifler halı sanatına aktarılmıştır. Tasarımın en dışında yer alan ince bordür İstanbul Rüstem Paşa Camii kapısı üst panosunda, dıştan ikinci kalın bordür ise Sivas Gök Medrese portalinde taş kabartma olarak uygulanmıştır. Merkezde bulunan madalyonun bir benzeri Aksaray Ağzıkara Han iç portalinde görülmektedir. Tasarımda bu geometrik motiflerin oluşturduğu bölmeler ve zemindeki raporlar bitkisel karakterli motifler ile süslenmiştir.
Klasik Tezhip
Kader Yumuşak - Bu eser, klasik tezhip tekniğinde kullanılan motif ve renkler kullanılarak tasarlanmıştır.Desen kompozisyonu şemse formludur.
Kubbe
Kadir TUZCİ - Katı tekniğinde kesilip çıkarılan birbirinden farklı üç çeşit battal ebru, başka bir zemine yapıştırılmak suretiyle “kubbe” isimli çalışma ortaya çıkmıştır.
101. Yıl
Kainat ÖZPOLAT - Milli Mücadele ve Türkiye Cumhuriyeti’nin Kuruluş Sürecinin başlangıcı olan 16 Mayıs 1919 yılında Atatürk’ün İstanbul Beşiktaş’tan Samsuna hareket etmesinin 101. Yılı temasını tipografik olarak çözümleme.
İpek Halı Tasarımı
Kübra Gül - Raportlu, bitkisel formda yapılmış olan ipek halı tasarımı.
“DOĞAN GÜNEŞ”
MAHMUT ERZİNCAN - 19 Mayıs 1919 yılında Atatürk’ün Samsun’a çıkmasıyla başlayan Kurtuluş mücadelesini tanımlamak için, bu tarihi bir doğuş olarak nitelendirebilmekteyiz. Bu durum eserde, Memleketin düşman işgalinden kurtuluşuna “doğan güneş” i simgeleyebilecek tipografik bir görselle ifade edilmeye çalışılmıştır.
bilgisayarda halı tasarımı
Mahmut Kutlu - Stilize edilmiş motifler kullanılarak klasik halı tasarımı.
Zerafet
Mariye PINAR - Hatai motifinin zerafeti, kadın giyiminin vazgeçilmezleri arasında olması düşüncesiyle tasarlandı.
Çıkış Noktası
Mehmet Nebi SARIKAN - İnsanlar karşılarına çıkan sorunlarda hemen pes etmemeli. Bu sorunları çözmek için çıkış noktası olarak “ bu sorun neden oldu ? “ sorusunu kendisine sorarak çözüm aşamasının ilk adımını buradan başlatmalı, kendisini tamamen çözüme odaklayarak sorunların üstesinden gelmesini bilmeli.
Süre Başı
Mehmet Şirin Kardaş - İlk aşamada tasarım yaptık ikinci aşamada ise tasarımı yaptıktan sonra murkkkaya geçirip dalların altinlamasini ve motiflerin zeminlerini atıp üçüncü aşamada tahrir çekip zemin boyasını atıp en sonda motiflerin kademelerini atıp daha sonra zenceregi yapıp bitiriyorum.Son olarak süre başının yanında olan hizip gülünü yaptıktan sonra çalışma bitiyor.
İsimsiz
Mehmet Yücel - Anadolu Kültüründe Aşıklık Geleneğinde yola çıkarak Anadolu insanının yaşam tarzı, giyim, kültür imgelerinin stilize edilerek yansıtılması.
Stratonikeia’nın ayak izleri 1-2
Melek Günday - Takunya ve takunya ile Anadolu da yaşamış medeniyetlerin ayak izlerini, el sanatlarından olan çarpana dokumayla birleştirerek tasarlanmış enstelesyon
Yakutiye
Mesut KUL - Erzurum Konulu Dijital Halı Tasarımı
Mâil Kıta
Miraç Bayçınar - Eser öncelikle sabır isteyen ve ince işçilik isteyen bir eserdir. Kendi tasarımımız olan desenlerle süsleme ve ayetle yapılan bir eserdir.
Mail dua ve kıta ise eserin orta kısmında bulunan ayet bölmelerindeki iki kısım üzerine mail kıta denir.
İsimsiz
Muhammet İŞÇİ - Bu çalışmada biçim ve içerik ilişkisinin sade bir yöntemle ele alınıp çalışılması,doğrudan estetik sujeye bir telkinde bulunduğu anlamına gelmez.Bunun sebebi biçim ve içerik ilişkisini belirleyen sınırın ince bir çizgisi de olmasıdır ve yorumlama ,biçim içerik bağlamında değil, eserin sunuş biçimi üzerine kurulmuştur.
İsimsiz
Muhammet Hanifi Zengin -
ÖZGÜRLÜK
Muhammet Lütfi Öztürk - Gençlerimizin başarıları için önlerini açıp özgürleştirelim.
maske
Muhammet Memoğlu - Bilinçsiz tüketim sonucu oluşan çevre kirliliği, hava kirliliği ve bunların sonucunun tekrar canlı yaşamını olumsuz etkilemesi konusunda toplumsal farkındalık yaratmak amaç güdülmüştür.
Savaş ve Barış
Muhammet Sefa TURCAN - Savaşın içinde barışı gördüm.
Parametrik Yüzeyler
MURAT TÜVÖR - 3D Dijital Modelleme 2019 PİXOLOGİC ZBRUSH CLAY MODELLİNG
Kadın
Musa Teymur - Güncel sosyal medyada kadının Şiddettini ele almaktadır. Gereksiz yere öldürülen kadınların durumlarını ele alınmıştır çalışmada.
İzinsiz
Mustafa Barkın GARİP - Kentlerin görüntüsünün üzerimizdeki etkisinin lirik soyutlaması.
''Yüzleşme-XI”
Mustafa Bulat - Bronz +bazalt, ile oluşturulan bu çalışmadaki figürlü
Kompozisyo ile Atatürk’ün Anadolu kurtuluş mücadelesinindeki
meydan okuma tavrı enerjik bir biçimleme ve yalınlıkla anlatılmıştır.
İsimsiz
MUTLU SEVEN - Eser, karakalem eskiz çalışmasından yola çıkılarak üretilmiştir. Bilgisayar ortamında Adobe İllistratör programı kullanılarak çalışmaya son şekli verilmiştir. Herhangi bir platformda sergilenmemiştir.
İmgesel Göstergeler 001
Necmettin KARABULUT - Yaşantının, deneyim ve birikimin zenginliği ölçüsünde imge alanı da genişler. İmge hem düşünsel alanda hem de görsel alanda var olabilir. Hayal gücüne sahip olmak, dünyayı bütünselliği içinde görmek de denilebilir. Çünkü kavramsallaştırmaya gelmeyen her şeyi göstermek imgelerin görevidir. İnsan zihni dış dünyanın varlık biçimlerini kendi kendinden çıkarmamış, dış dünyadan imgelemiştir. Öyleyse doğanın ve insanlığın bunlara uyması ileri sürülemez, tersine, bu imgeler doğaya ve tarihe uydukları oranda doğru olabilirler. Bu açıklamaların ışığında; birisi, yüzyıllardan beri insanlığa egemen olmuş bulunan ve serpintileri devam eden iki dünya görüşünü kesinlikle birbirinden ayırmaktadır. Bunlar; eskiyi korumaya çalışan metafizik dünya görüşü ve yeniye katılan aydınlanmadır, hem evrensel bütünlüğün gelişme yasası, hem de bu gelişmenin inceleme yöntemidir. Nesneler ya da fenomenler, yani içinde bulunduğumuz dünya, idealar dünyasının ancak yansıtması, kopyası ya da taklididir.
O halde gerçek, hem de mutlak gerçek, kavramsal olan idealar dünyasıdır. Bir başka nesneye benzeyen “kavram” olarak imge, temelde bir göstergedir. İmgede örnekseme önemlidir. İmge; örnekseme yoluyla gerçek dünyadaki bir nesneyi belirten biçimlerin söz konusu edildiği bir gösterge türüdür. İmge, gerçek nesneyi daha duyarlı ya da daha güzel ve etkili bir biçimde belirterek gerçeği gösterge olarak yeniden oluşturur. O halde çok sıradan bir gösterge için gerekli olan durum imge için de geçerlidir:
EDUCATION - EĞİTİM
Nesrin MARAŞ - Bu afişte Gençlige katkı sağlamak adına Eğitim Konusu anlatılmıştır.
"Yüzler"
Nihat KAPLAN - Pek çok dönem farklı farklı yüzlerle halkın karşısına çıkan bir grup
kitle hakkında.
Portakal Rengi
Nurevşan Karaduman - Eser ileri tipografi dersinde, kitap projesi için seçmiş olduğum
“Amelie” filmi repliklerinin tipografik afiş tasarımında yapmış olduğum projede yer alan afiş tasarımlarından biridir. Eserde, filmde geçen “Portakal rengi bir gün” repliği yer almaktadır.
Karşı1
Önder Yağmur - Eser taş malzemeden oluşmakta iki simetri parçadan oluşmakta birleşme noktasında siyah renk taş leke olarak vurgu oluşturmaktadır. Her iki simetri parça yarım bırakılmış birbirlerini tamamlayacakmış izlenimi oluşturmakta her iki parçanın bütünde ritmi ve harekatı oluşturmaktadır.
Zeyno
Özlem Yılmaz - Barış Manço’nun “Zeyno” İsimli şarkısının illüstrasyon Çalışması.
İçimdeki Heyecan
Ramazan Altundağ - İNİŞLİ ÇIKIŞLI HAYATIN ÇEMBERİNDE GEZİNEN İNSAN!…
İsimsiz
Ramazan İLGAZ -
Fobi
Ramle Gül ÖZTAŞYONAR - Korkularımızla yüzleşme.
Korku (Minyatür)
Rümeysa ÇARDAK YILMAZ - Minyatür sanatının özgürleştiren tasvir anlayışıyla insan ve iç alemi arasındaki bağ.
Dünden Bugüne Anadolu
Sadrettin Er - Anadolu Selçuklu’larından bugüne Türk Sanatları. Türk Tezhip ve Minyatür Sanatının yüzyıllar içerisindeki gelişimi, ekolleri, tarzları üzerinden bugüne gelişi çalışmanın içeriğini oluşturur.
Kumaş Tasarımı
Samet Vedat Önder -
Dikkat Kırılabilir
Sedanur Çimen - Kırılgan eşyalar zarar görmemesi için havalı naylonlara sarılır.
Burada sarılan şey bir kadın olduğu İçin burada sorgulamalar başlar.
Es Sabur (c.c)
Seda KÜLEKCİ - Ebru zeminli sülüs yazı bordo renkteki murrakkaya yapıştırılmış, yazının etrafına sade zencerekli ince bir bordür yapılmıştır. Dörtkenarda rumi ve bitkisel motiflerden iki renk altın kullanılarak kompozisyon oluşturulmuştur. Köşebent süslemeler arasına ince geçme ve altın cetveller çekilerek levha meydana getirilmiştir.
Yasam
Selcan Kalın - Sanatçı çalışmasın da “ Yaşamı” ele almaktadır. Ele alınan şey, düşünsel ya da duygusal bir eylemi çağrıştırmaktadır. Bu eylemler bazen insana ,doğaya bazen de hayvana yapılmaktadır. Eserde beyaz zemin üzerinde olması iyiliği, saflığı ve berraklığı ifade etmektedir. Çalışma da tuval yüzeyine yatay ,dikey ve diyagonal sarılan ipler yaşamın parçası olan eylemsel ifadelerin “izler”idir. Bu izler yaşamda bazen derin yaralar bazen de ufak yaralar bırakmış ve birbiriyle sarmal bir şekilde bütünleşmiştir. Yaralar yüzeye geçilen kırmızı renge boyanarak gizlenmeye çalışılmıştır. Sanatçı “İzler”den yola çıkarak, soyutlayarak ve kavramsal bir şekilde betimleyerek “Yaşamdaki İzleri” anlatmaya çalışmıştır.
''Devinim V”
Serap Bulat - Metal +Hazırmalzeme, ile oluşturulan bu çalışmada
düşüncenin evrilmesi enerjik bir biçimleme ve yalınlıkla
anlatılmıştır.
Forse Domani
Sevda GÜL - Günümüzde hala kadının sosyal statüsü ve yaşam amacının savunulmaya maruz bırakılmasını ve medeni hayatta daha özgür olmaları gerektiğine ikna olmayan bir toplumu eleştiren bir çalışmadır. Kadınları, doğanın bir garabeti olarak gören Aristoteles’in izinde yürüyen hala binlerce erkeğin olduğuna, gün geçtikçe artarak şahit olmaktayız. Fakat kadın haklarını savunan karşı cinslerin varlığı ‘umut’ kelimesine ışık tutmaktadır. Eserin ismi İtalyanca ‘Forse Domani’ yani ‘Belki Yarın’ anlamına gelmektedir; toplumsal cinsiyet eşitliğinin tüm uygarlık adına var olacak yarınlar için…
Karmaşa
Simay Zehra Gürçinar - Beyin bir çok şeyi düşünürken tek bir düşünceye odaklanabilir.
Doku Çalısması
Sinan Çakmaz -
Denge 2
Suat KORKMAZ - Resim plastik değerler daha çok geniş fırça darbeleriyle renk alanları ve dokular oluşturularak verilmiştir.Bunları zıt olarak ta dikey ve yatay biçimlerle desteklenmiş olup sayut dışsvurumcu gelenek dahilinde belli bir düzen içermeyen anlık spontane yapılan bir kompozisyondur.
İpek halı
Sultan Kardaş - Guaj boya, Hereke kağıdı, Fırça. Kareler üzerinde desen.
İpek Halı Tasarımı
Şeyma Çelebi - Osmanlı dönemi bitkisel motiflerle kompozisyonu düzenlenmiş ipek halı tasarımıdır.
Mail Kıt’a
ŞÜKRAN AFŞİN - Murakka üzerine hat yazısı ile süre kaleme alınmıştır.Kenardaki tezhiplere önce zemin ardından tahrir çekilerek tonlamalar ile renk verimiştir. Ardından sulandırma tekniği ile altınla halkar tekniği uygulanmıştır.
Lale
Tahsin BOZDAĞ - Ebru sanatının geleneksel motiflerinden olan lale motifinin klasik şekilde yapılması ve yaprak formunda farklı teknikler uygulanarak geleneksel bir lale ebrusu örneği.
Tuğra Besmele
Tuncay Güngör - Eserde Tuğra Besmele yazısı murakka üzerine yapıştırılmış ve etrafına desenler çizilerek, renklendirilmesi
ve taraması yapılmıştır.
Göç
Turgay Alkan - Ortadoğu bataklığında savaşın soğuk ve yıkıcılığından zorunlu yada kendi istekleri doğrultusunda, yaşamış oldukları yurtlarından hiç bilmedikleri bir ülkeye göç edenleri anlatılmıştır.
Plastik Çağ I
Ubeydullah BAYRAK - İnsanın çevresini ve yaşadığı gezegeni kirlettiği bu dönemde verdiği tahribat sonucunda yaşam standartlarında oluşan sorunlar ve durumun kontrolden çıkmasıyla bu kargaşadan kurtulma çabası başlamaktadır. Tükenmişliğin, esaretin ve yenilginin insan hayatını ele geçirmesiyle tahribata yönelik bir mücadele ve direniş oluşmakta ancak tahribat yaşamı bir virüs gibi sarmaktadır. Öyle ki yaşamı savunamadığımız takdirde insan ve doğa arasındaki bu mücadelenin galibi doğa olacağı gözükmektedir. Sizce bir umut var mıdır?
Fatal Error
Ufuk Gözübüyükoğlu - İlk olarak 2019 yılında Çin'in Wuhan şehrinde ortaya çıkan ve dünya çapında yayılan COVID-19 pandemisine dikkat çekmek amacıyla tasarlanmıştır.
İsimsiz
Uğur UZAR - Eserin çıkış noktası Mustafa Kemal ATATÜRK’ün 19 Mayıs 1919’da Samsuna ayak basması ile başlattığı milli mücadelenin sonucunda gelişti; Metal malzemeyi ele aldığım eserde Anadolu insanının canları pahasına sergilediği milli mücadeleye gönderme yapmak amaçlanmıştır. Eserde yer alan metal şerit ile Anadolu coğrafyası ifade edilirken tekerlek formu ve boyunduruk formu ile kağnı arabasını temsil etmektedir.
Masumiyet
Ünal Bastaban - Çalışmama konu olan kız: şarbat gula, peştun kökenli afgan. 1984 yılında pakistan' da bulunduğu mülteci kampında steve mccurry tarafından fotoğrafı çekilmiştir. çalışmama konu olma sebebi yüzünde hissettiğim endişe ve masumiyetin ülkesinde yaşadığı sıkıntıların bir yansıması şeklinde belirmesidir. genç kızı bu kadar yıpranmış betimleme amacım, bu kızın yaşadıklarının çetinliğini ve bu duruma neden olan durumları insanlığa sorgulatma mesajı vermektir.
“Kırmızı Rüya”
Valide Paşayeva - Eser bir rüyanın etkisi altında yapılmış soyut bir çalışmadır. Arka plandaki kırmızı ışık sanki tüm evreni kaplamış ve her şeyi kendi rengine boyamıştır. Sadece yakında başka renkler görülmektedir.
İpek Halı Tasarımı
Yahya Koç - Hereke Kağıdı Kurşun Kalem Guaj Boya,53/83 Santimetre Kare.
Kozmos
Yakup Dursun - Hayvan sembolizminden yola çıkarak resmedilen denizatı,denizaltı dünyasından yeryüzüne ait bir mekan önünde resmedilmiştir.Dünyada yaşanmakta olan birçok şaşırtıcı olay,denizatı imgesiyle sembolleştirilmiştir
Bulung-Yıngak
Yasemin TEPE - Eski Türklerde yeryüzü, “Bulung” şeklinde dört ana yön (doğu, batı, kuzey ve güney) ve bunları destekleyen “Yıngak” şeklinde dört ara yön (kuzeydoğu, kuzeybatı, güneydoğu ve güneybatı) olarak tarif edilirdi. “Hakan” sadece kendi milletinin değil tüm yeryüzünün hükümdarıydı. Yapmış olduğum eserde Eski Türkler’deki yeryüzüne hakim olma anlayışı soyutlanmıştır.
İsimsiz
Yıldız Özer - Pişmiş toprak, karışık teknik.
Unovis
Zafer Lehimler - Beyaz Rusyada’ki Vitebsk Devlet Teknoloji Üniversitesi (Vitebsk State Technological University) tarafından organize edilen Unovis’in 100. yıl kutlamaları için afiş tasarımı.
Mâil KÎta
Zehra KAYA - Murakka üzerine mürekkep ile hat yazısı ile sure ile kaleme alınmıştır .kenardaki tezhiplere tonlamalar ile renk verilmiştir. önce zemin ardından tahrir çekilerek ardından sulandırma tekniği ile altınla halker tekniği uygulanmıştır.
İsimsiz
Zuhal POLAT - Takdim tasviri:
Hamse-i Hüsrev Dehlevî’nin, Çadırın önünde oturan ve
kendisine yemek servisi yapılan bir hükümdar ve İskender’in Hızır ile
İlyas Peygamberi arayışını konu alan Minyatür (Röprodüksiyon)
Sahne Çalışması.